Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21857/mwo1vcrk6y

Osposobljavaju li se budući pedagozi za pedagoško savjetovanje? Analiza stručnih jezgri na studijima pedagogije u Hrvatskoj

Ana Širanović orcid id orcid.org/0000-0003-0193-0763 ; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 348 Kb

str. 191-210

preuzimanja: 172

citiraj


Sažetak

Cilj je provedene analize stručnih jezgri studijā pedagogije u Hrvatskoj istražiti uključuju li one ishode i sadržaje koji se odnose na osposobljavanje budućih pedagoga za pružanje pedagoškoga savjetovanja različitim dionicima (djeci, odgojiteljima, učiteljima, roditeljima) odgojno-obrazovnoga procesa u školama i drugim odgojno-obrazovnim ustanovama u kojima se pedagozi po završetku studija najčešće zapošljavaju. Postupkom analize dokumentacije, kojom se kombinira analiza sadržaja i tematska analiza, analizirano je ukupno 176 obveznih stručnih predmeta koji se ostvaruju na studijima pedagogije na pet sveučilišta u Hrvatskoj. Rezultati analize pokazali su da su na gotovo svim studijima pedagogije, na obje studijske razine, zastupljeni ishodi i sadržaji o pedagoškom savjetovanju, ali su malobrojni i skromnoga sadržajnog opsega. Usto, takvi su ishodi i sadržaji zastupljeniji na diplomskim studijima pedagogije. Rezultati analize općenito upućuju na to da je osposobljavanje za pedagoško savjetovanje na studijima pedagogije u Hrvatskoj nedostatno osobito u kontekstu prije provedenih istraživanja. U njima se dosljedno pokazuje kako hrvatski pedagozi smatraju da je pedagoško savjetovanje jedan od njihovih najučestalijih poslova, a pedagoško-savjetodavna kompetencija jedna od najvažnijih.

Ključne riječi

analiza dokumentacije; pedagogija; savjetovanje; studij pedagogije; stručni suradnik pedagog

Hrčak ID:

313710

URI

https://hrcak.srce.hr/313710

Datum izdavanja:

22.1.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 681 *