Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.6
Profesionalno izgaranje stručnih suradnika u školi
Tatjana Mihajlović
orcid.org/0009-0002-6554-6824
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Margareta Skopljak
orcid.org/0009-0000-1071-8452
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Nada Vaselić
orcid.org/0009-0008-8845-7027
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Dragan Partalo
orcid.org/0000-0003-4680-1308
; Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet, Banja Luka, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati profesionalno izgaranje stručnih suradnika (51 psiholog i 70 pedagoga) u osnovnim i srednjim školama u odnosu na sociodemografske odrednice. Primijenjen je MBI -Upitnik za stručnjake pomagačkih zanimanja. Najprisutniji simptomi profesionalnog izgaranja su u domeni osobnog postignuća (76 %), zatim slijede emocionalna iscrpljenost (63,6 %) i depersonalizacija (62 %). Rezultati ukazuju na to da razlika postoji između školskih pedagoga i psihologa u pogledu depersonalizacije i osobnog postignuća. Kada je riječ o razini škole u kojoj rade stručni suradnici, razlika je utvrđena na ljestvici depersonalizacije. S obzirom na lokaciju škole, razlike su prisutne u odnosu na emocionalnu iscrpljenost i depersonalizaciju, pri čemu je profesionalno izgaranje veće u prigradskim školama. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu psihološko‑pedagoškog preventivnog rada, poticanje socijalne podrške i timskog rada. U narednim istraživanjima potrebno je uključiti stručne suradnike drugih ustanova te pri‑ mijeniti i ostale instrumente koji se odnose na profesionalno izgaranje.
Ključne riječi
profesionalno izgaranje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobna postignuća; stručni suradnici
Hrčak ID:
317463
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 671 *