Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Zooscena i kao etička pomutnja: primjeri s hrvatske performerske i kazališne scene

Suzana Marjanić orcid id orcid.org/0000-0002-6158-3006 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 100 Kb

str. 169-181

preuzimanja: 657

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 35 Kb

str. 182-182

preuzimanja: 321

citiraj


Sažetak

Na tragu odre|enja životinje kao objekta + subjekta + simbola u neo/avangardnoj i postavangardnoj umjetnosti (Šuvaković 1999: 387) u članku se interpretira uporaba životinja kao subjekata (primjerice Montažstroj: Timbuktu, 2008), simbola (primjerice uporaba magarca u dadaističkoj predstavi, na{em prvom “happeningu” I oni će doći gimnazijske grupe Traveleri 16. prosinca 1922), te ubijanja životinja (životinja kao objekt) na hrvatskoj performerskoj sceni (primjerice Sven Stilinović: Geometrija krvožednosti, 2000). Naime, Sven Stilinović od 1993. do 2001. godine izvodi šest varijacija performansa
Geometrija krvožednosti, a pritom je izvedba u Dubrovniku (Lazareti)
2000. godine uključila i klanje janjeta za pomrčine Sunca.

Ključne riječi

izvedbena životinja; životinjska gluma; etika životinjskih izvedbi; performans; happening

Hrčak ID:

60210

URI

https://hrcak.srce.hr/60210

Datum izdavanja:

27.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.342 *