Izvorni znanstveni članak
Zooscena i kao etička pomutnja: primjeri s hrvatske performerske i kazališne scene
Suzana Marjanić
orcid.org/0000-0002-6158-3006
; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Na tragu odre|enja životinje kao objekta + subjekta + simbola u neo/avangardnoj i postavangardnoj umjetnosti (Šuvaković 1999: 387) u članku se interpretira uporaba životinja kao subjekata (primjerice Montažstroj: Timbuktu, 2008), simbola (primjerice uporaba magarca u dadaističkoj predstavi, na{em prvom “happeningu” I oni će doći gimnazijske grupe Traveleri 16. prosinca 1922), te ubijanja životinja (životinja kao objekt) na hrvatskoj performerskoj sceni (primjerice Sven Stilinović: Geometrija krvožednosti, 2000). Naime, Sven Stilinović od 1993. do 2001. godine izvodi šest varijacija performansa
Geometrija krvožednosti, a pritom je izvedba u Dubrovniku (Lazareti)
2000. godine uključila i klanje janjeta za pomrčine Sunca.
Ključne riječi
izvedbena životinja; životinjska gluma; etika životinjskih izvedbi; performans; happening
Hrčak ID:
60210
URI
Datum izdavanja:
27.10.2010.
Posjeta: 2.342 *