Promišljanje tradicionalnog u u etnografskom filmu. Reprezentacija, etika i autohtonost//Rethinking the traditional in ethnographic film. Representation, Ethics and Indigeneity

Authors

  • Etami Borjan Filozofski fakultet Sveučilište u Zagrebu
  • Sarah Pink RMIT University
  • Michaela Schauble Social Anthropology, University of Manchester
  • Tanja Bukovčan Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Sanja Puljar D'Alessio Odsjek za kulturalne studije Sveučilišta u Rijeci
  • Aljoša Gotthardi-Pavlovsky HRT-Hrvatska radiotelevizija

Abstract

Film je bio značajan instrument kolonijalne proizvodnje etnografskog Drugog. Predodžbe stvaraju koncepte te otjelovljuju kulturne koncepte. One provode simboličke oblike moći. Etnografski film nije samo reprezentacija stvarnosti, već i konstrukcija i interpretacija neke druge stvarnosti na temelju konvencija redateljeve kulture. Tako smo suočeni s pitanjem je li kulturno znanje moguće predstaviti “drugačije”; drugim riječima, je li moguće propitati povijesno, kulturno, politički i ideološki uvjetovane hijerarhije kolonijalne kulture? Otjelovljuju li predodžbe kulturno znanje, kako to tvrde Sol Worth i John Adair (1972, 1981)? Čije znanje predstavljaju? Kakvu vrijednost imaju predodžbe u zapadnjačkoj
kulturi u usporedbi s nezapadnim svijetom? “Viktimiziraju” li slike nužno Drugoga (Ruby 1991; Kuehnast 1992; Hall 1993)? U sklopu teorije etnografskog filma kontinuirano se raspravlja o pitanjima objektivnosti, subjektivnosti, realizma te o etičkim pitanjima reprezentacije. Posljednjih godina autori etnografskih filmova traže rješenja, a novi pristupi režiranju dokumentaraca daju neke odgovore na ta pitanja.

Issue

Section

Debate