“ZAVRŠENA VELIKA KONZUM NAGRADNA IGRA” – O STATUSU PREDATRIBUTNIH IMENICA U HRVATSKOME JEZIKU
Ključne riječi:
apozicija, nepromjenjljiv pridjev, (polu)složenica, predatributna imenica, hrvatski jezikSažetak
U hrvatskome se jeziku javljaju različite nove strukture pod utjecajem engleskoga jezika. U članku se raspravlja o jednoj takvoj inovaciji kao što je Konzum nagradna igra i mogućnosti njezina gramatičkog opisa. U takvoj konstrukciji vlastito ime Konzum zauzima sintaktičku poziciju pridjevnog atributa. Pitanje je kako se može analizirati takvu konstrukciju, jer tradicionalna deskriptivna gramatika ne nudi adekvatne modele. U literaturi se kao moguća rješenja nude dva različita pristupa, a to su proširenje pojma apozicije i promjena vrste riječi imenica → pridjev.
U ovome se članku provjerava učestalost pojavljivanja takvih konstrukcija na osnovi istraživanja časopisa i internetskih stranica, anketom se ispituje njihova prihvatljivost te se provjerava primjenjivost obaju navedenih pristupa u analizi tih konstrukcija. Istraživanje je pokazalo da su spomenute konstrukcije prisutne i prihvatljive te da analiza u smislu promjene vrste riječi pokriva više slučajeva nego proširenje pojma apozicije.