TREBA LI NAM NOVA POVIJEST HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI?
Ključne riječi:
povijest hrvatske dječje književnosti, Milan Crnković, Mato Lovrak, književnost za mladež, omladinska književnostSažetak
Pokazat će se da težište suvremenih današnjih prikaza povijesti hrvatske dječje književnosti leži u onoj slici povijesti koju je načinio riječki teoretičar dječje književnosti Milan Crnković (1925. – 1998.) sedamdesetih godina 20. stoljeća. Crnkovićeva povijest hrvatske dječje književnosti onako kako ju je on zamislio predstavlja temelj gotovo svim najvažnijim povijesnim i teorijskim istraživanjima u tom području. U ovom će se članku razmotriti sadržaj te povijesne paradigme: početak, značajke, periodizacija, razvoj vrsta, stvaranje kanona, povijesne i društvene okolnosti. Ustanovit će se koje su povijesne i književnopovijesne silnice odlučno utjecale na Milana Crnkovića u vrijeme pisanja glavnih radova za nastanak njegove povijesti. Također će se razmotriti zbog kojih razloga ona više ne može zadovoljiti potrebe za čvrstom teorijskom podlogom suvremenih istraživanja dječje književnosti.