PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA
Ključne riječi:
internet, teorija recepcije, interkulturalnost, intermedijalnost, globalizacija, internetska književnost, multireceptivnost, interakcijska komunikacija, internetska književna publikaSažetak
Cilj ovoga rada je utvrditi u kolikoj je mjeri teorija recepcije primjenjiva na novi oblik pojavnosti književnosti – književnost na internetu, s naglaskom na internetsku književnost u užem smislu, dakle onu kojoj je internetska objava primarna.
Pristup temi započet je kratkim povijesnim prikazom pristupa teoriji recepcije s osloncem na njezine utemeljitelje, ali i suvremene teoretičare. Drugi metodološki temelj istraživanja počiva na primjeni osnovnih termina teorije recepcije u suvremenom mediju interneta budući da mnogi čimbenici međumrežne recepcije, zanimanje i vrijednosni sudovi, u odnosu na tradicionalne, bivaju promijenjeni i zahtijevaju revalorizaciju.
Rad pokazuje i promjenu književne recepcije pod utjecajem dnevnih zbivanja i globalnih promjena kao i interkulturalnost nove kontekstualizacije.
Unatoč burnim i iznimno brzim promjenama, kao i posve novom mediju posredstvom kojega se književnost objavljuje, a koji donosi svoje unutarnje zakonitosti, teorija recepcije, uz određene nadopune i modifikacije, nezaobilazan je dio pristupa znanosti o književnosti, za nju relativno novom i nedovoljno istraženom, mediju interneta.