Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić

Autor(i)

  • Aleksandar Mijatović Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet

Ključne riječi:

Daša Drndić, Leica format, Walter Benjamin, Henri Bergson, fuga, sjećanje, nestajanje, iskupljenje, povijest, trenutak, fotografija, film, svjedočenje, kairos/chronos

Sažetak

Zaborav kao naličje pamćenja i nestajanje kao glavni mehanizam prenošenja tradicije središnje su teme romana Daše Drndić Leica format (2003). Taj se proturječan i nepomirljiv odnos zaborava i pamćenja, tradicije i njezina razaranja u romanu okuplja oko kontrapunkta pojmova fuge i leice formata. Rad polazi od tog kontrapunkta i opisuje na koji se način u romanu istražuju odnosi pripovijedanja i pamćenja, trajanja i trenutka, kretanja i nepokretnosti, prošlosti i sadašnjosti, neznanca i bližnjeg, propadanja i nestajanja, arhiva i svjedočenja, živog i mrtvog. Okvir za to opisivanje je kritika filma francuskog filozofa Henrija Bergsona te tumačenje odnosa između fotografije, reproducibilnosti umjetnosti i povijesti u djelu njemačkog kritičara Waltera Benjamina.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-10-13

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak