METATEKSTUALNI POSTUPCI U ROMANU "BOLJA POLOVICA HRABROSTI" IVANA SLAMNIGA
Ključne riječi:
hrvatska književnost 20. st., Ivan Slamnig, roman, metatekstualnost, parodija, detektivski romanSažetak
Tema su ovoga rada implicitni i eksplicitni postupci kojima djelo svjesno samoga sebe
gradi svoj kritički komentar. U diskursu se romana Bolje polovice hrabrosti Ivana
Slamniga uočavaju i opisuju oblici dijegetske (diegetic selfconsciousness) i lingvističke
(linguistic selfconsciousness) samosvijesti teksta. Uočava se da su u romanu prisutni
otvoreni oblici (overt forms) dijegetske i lingvističke samosvijesti te aktualizirani oblik
(covert forms) dijegetske samosvijesti. Analizira se mise-en-abîme (priča u priči),
parodija, alegorija i raznovrsni načini praćenja procesa nastajanja romana; tematiziranje
lingvističkog koda u okviru romana i aktualiziranje narativnih modela detektivskoga
romana što nas upućuje prema značenju Bolje polovice hrabrosti za hrvatsku fantastičnu
prozu.