Stereotipija u prikazu ženskoga lika u genealoškim ciklusima Williama Faulknera i Miroslava Krleže: Eula Varner Snopes i Charlotta Castelli-Glembay
Ključne riječi:
genealogija, William Faulkner, Miroslav Krleža, stereotip, Eula Varner Snopes, Charlotta Castelli-GlembaySažetak
Definirane kao genealogije, Faulknerova snopeska trilogija (The Hamlet, The Town, The
Mansion) i Krležina glembajevska trilogija (Gospoda Glembajevi, U agoniji, Leda),
zajedno s pripadajućim im pripovijetkama, novelama i romanima, dijele mnoštvo
zajedničkih osobina. Jedna od njih je i stereotipija u prikazu ženskoga lika. Eula Varner
Snopes kao posrnula južnjačka ljepotica i, kasnije, kao rehabilitirana južnjačka majka, te
Charlotta Castelli-Glembay kao nietzscheanska žena-mačka i fatalna žena dokaz su
stereotipije u prikazu ženskoga lika kao jedne od dominantnih osobina genealoškoga
ciklusa kao književne (pod)vrste.
##submission.downloads##
Objavljeno
2022-11-10
Broj časopisa
Rubrika
Izvorni znanstveni članak