VRIJEDNOSNA SUČELJA MEDIJSKE COVID KULTURE U ELEKTRONIČKIM MEDIJIMA
Ključne riječi:
interpersonalna komunikacija; teorija govornih činova; sfera medijske komunikacije; elektronički mediji; područje vrijednosti covid kultureSažetak
Pojava bolesti COVID-19 dovela je do radikalnih podjela u zajednicama te preoblikovala značajan dio prostora interpersonalne komunikacije u suvremenome “glokaliziranom” svijetu. Standardi koji su rezultat povijesnog i kulturnoga razvoja, fleksibilno stabilni komunikacijski koncepti te univerzalno primjenjivi kodovi sa zamjetnom razinom per¬suazivnosti i ekspresivnosti rezultirali su ubrzanim odgovorima na posebne zahtjeve i izazove s kojima se diskurs suvremenih društvenih medija treba, želi ili može nositi. U pragmakomunikacijskome okviru koji obuhvaća pitanja povezana s bolešću COVID-19 očito su aktivirane i integrirane metode i sredstva profesionalnih (medicinskoga, psiho¬loškoga, socijalnoga, ekonomskoga, političkoga, vojnoga) i medijskoga diskursa, uključujući ekstremnu persuazivnost, inherentnu kolokvijalizaciju te individualizaciju mrežnih medijskih proizvoda. U kontekstu istančanoga tematskoga i pragmatičkoga spektra, na sjecištu navedenih komunikacijskih značajki, stvoren je kulturalno specifičan način intertekstualnoga medijskog predstavljanja sadržaja, namjera i učinaka. Polazeći od prilagođene teorije govornih činova, ova je studija usmjerena na sociopragmatičku definiciju sučelja u području vrijednosti takozvane covid kulture, koja se javlja u suvreme¬nim elektroničkim medijima koji donose tekstove u kojima autori izražavaju svoja mišljenja.