Izvorni znanstveni članak
Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja
Draženka Blaži
; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Iva Buzdum
Marijana Kozarić-Ciković
; Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo
Sažetak
Na uzorku od 36 ispitanika učenika 2. razreda redovne osnovne škole ispitivana je povezanost fonoloških varijabli i vještine čitanja. Fonološke varijable obuhvatile su zadatke: artikulacije glasova, ponavljanja riječi i logatoma, brisanja suglasnika te glasovnu rašlčambu i glasovno stapanje. Vještina čitanja ispitana je tekstom za 2. razred redovne osnovne škole. Očekivalo se pronalaženje povezanosti između fonoloških varijabli i vještine čitanja. Statističkom obradom rezultata dobiveni su podaci prema kojima vještina čitanja nije statistički značajno povezana s artikulacijom glasova i glasovnom raščlambom, ali postoji statistički značajna povezanost vještine čitanja i ponavljanja riječi i logatoma, brisanja fonema te glasovnog stapanja.
Ključne riječi
fonološki razvoj; vještina čitanja; učenici 2. razreda redovne osnovne škole
Hrčak ID:
70277
URI
Datum izdavanja:
7.7.2011.
Posjeta: 5.829 *