Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja

Draženka Blaži ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Iva Buzdum
Marijana Kozarić-Ciković ; Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo


Puni tekst: hrvatski pdf 166 Kb

str. 14-25

preuzimanja: 3.521

citiraj


Sažetak

Na uzorku od 36 ispitanika učenika 2. razreda redovne osnovne škole ispitivana je povezanost fonoloških varijabli i vještine čitanja. Fonološke varijable obuhvatile su zadatke: artikulacije glasova, ponavljanja riječi i logatoma, brisanja suglasnika te glasovnu rašlčambu i glasovno stapanje. Vještina čitanja ispitana je tekstom za 2. razred redovne osnovne škole. Očekivalo se pronalaženje povezanosti između fonoloških varijabli i vještine čitanja. Statističkom obradom rezultata dobiveni su podaci prema kojima vještina čitanja nije statistički značajno povezana s artikulacijom glasova i glasovnom raščlambom, ali postoji statistički značajna povezanost vještine čitanja i ponavljanja riječi i logatoma, brisanja fonema te glasovnog stapanja.

Ključne riječi

fonološki razvoj; vještina čitanja; učenici 2. razreda redovne osnovne škole

Hrčak ID:

70277

URI

https://hrcak.srce.hr/70277

Datum izdavanja:

7.7.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.829 *