Pregledni rad
Glazba između pedagogije, kulture i jezika
Snježana Dobrota
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za učiteljski studij
Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb
str. 155-162
preuzimanja: 1.495
citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. (2012). Glazba između pedagogije, kulture i jezika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 155-162. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana. "Glazba između pedagogije, kulture i jezika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 155-162. https://hrcak.srce.hr/index.php/113458. Citirano 11.12.2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana. "Glazba između pedagogije, kulture i jezika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 155-162. https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
Harvard
Dobrota, S. (2012). 'Glazba između pedagogije, kulture i jezika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 155-162. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458 (Datum pristupa: 11.12.2024.)
Vancouver
Dobrota S. Glazba između pedagogije, kulture i jezika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 11.12.2024.];9(1/2):155-162. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
IEEE
S. Dobrota, "Glazba između pedagogije, kulture i jezika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 155-162, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458. [Citirano: 11.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 105 Kb
str. 163-163
preuzimanja: 313
citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. (2012). Glazba između pedagogije, kulture i jezika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 155-162. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana. "Glazba između pedagogije, kulture i jezika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 155-162. https://hrcak.srce.hr/index.php/113458. Citirano 11.12.2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana. "Glazba između pedagogije, kulture i jezika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 155-162. https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
Harvard
Dobrota, S. (2012). 'Glazba između pedagogije, kulture i jezika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 155-162. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458 (Datum pristupa: 11.12.2024.)
Vancouver
Dobrota S. Glazba između pedagogije, kulture i jezika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 11.12.2024.];9(1/2):155-162. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
IEEE
S. Dobrota, "Glazba između pedagogije, kulture i jezika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 155-162, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458. [Citirano: 11.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 112 Kb
str. 164-164
preuzimanja: 268
citiraj
APA 6th Edition
Dobrota, S. (2012). Glazba između pedagogije, kulture i jezika. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 155-162. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
MLA 8th Edition
Dobrota, Snježana. "Glazba između pedagogije, kulture i jezika." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 155-162. https://hrcak.srce.hr/index.php/113458. Citirano 11.12.2024.
Chicago 17th Edition
Dobrota, Snježana. "Glazba između pedagogije, kulture i jezika." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 155-162. https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
Harvard
Dobrota, S. (2012). 'Glazba između pedagogije, kulture i jezika', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 155-162. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458 (Datum pristupa: 11.12.2024.)
Vancouver
Dobrota S. Glazba između pedagogije, kulture i jezika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 11.12.2024.];9(1/2):155-162. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458
IEEE
S. Dobrota, "Glazba između pedagogije, kulture i jezika", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 155-162, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/113458. [Citirano: 11.12.2024.]
Sažetak
Glazba je jedna od najstarijih civilizacijskih umjetničkih formi i temeljna forma ekspresije ljudske kulture. Analizirajući razlike između zapadne umjetničke glazbe i glazbe ostalih kultura, uočljivo je da se takvim glazbenim stilovima ne može pristupati identično budući da je riječ o različitim fenomenima. Pokušavajući odgovoriti na pitanja postoji li opća ljudska sposobnost za glazbu te postoje li sličnosti koje se mogu prepoznati u glazbi različitih kultura, u radu se analiziraju glazbene univerzalije (struktura, notacija, forma, funkcija), ali i sličnosti i razlike između glazbe i jezika. Budući da dojenče može detektirati promjene u melodijskoj konturi, vremenskom strukturiranju, visini i boji, i to u glazbi bilo koje kulture, zaključuje se kako su rudimenti glazbene percepcije darovi prirode, a ne proizvodi kulture. Zahvaljujući takvim sposobnostima dojenčeta, autorica sugerira mogućnost te potrebu rane i primjerene glazbeno-pedagoške intervencije.
Ključne riječi
glazba; univerzalije; jezik; kultura; glazbena pedagogija
Hrčak ID:
113458
URI
https://hrcak.srce.hr/113458
Datum izdavanja:
20.11.2012.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 4.495
*