Izvorni znanstveni članak
Nastavna sredstva i nastavna pomagala u predmetnom kurikulu informatike
Marko Jurčić
orcid.org/0000-0002-9592-5473
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Marko Horvat
Sažetak
Nastavna sredstva i nastavna pomagala možemo shvatiti kao sinonime ili kao dva različita didaktička pojma. U nastavi informatike oni su, najčešće, i izvor (programi, udžbenici, priručnici) i tehnika − računala (hardver) i računalni programi (softver, alati). U predmetnom kurikulu nastavna sredstva i pomagala olakšavaju usmjerenje nastave na učenike, na njihovu motivaciju, interese, vlastite mogućnosti i samostalnost. Svrha ovog rada jest istražiti mogućnosti upotrebe softverskih alata otvorenog koda u nastavi informatike, s obzirom na činjenicu da se većina računalnih programa ubraja u takozvani softver zatvorenog koda, temeljen na komercijalnim zakonitostima i financijskoj naknadi. Znano je da uz programe zatvorenog koda na tržištu postoji i druga skupina – softverski alati otvorenog koda. Istraživanje je provedeno među nastavnicima informatike u gimnazijama (14 nastavnika) i ustvrđeno je sljedeće: u nastavi se u manjoj mjeri rabi softver otvorenog koda, izuzetak su jedino alati za obradu slike i zvuka; glavni razlozi tome nalazi se u činjenici da škole imaju kupljene licence i instalirane alate zatvorenog koda i u udžbenicima se upotrebljavaju takvi alati; nastavnici imaju pozitivan stav o upotrebi alata otvorenog koda u nastavi i podržali bi njihovo uvođenje.
Ključne riječi
informatika; kurikul; nastavnik; softverski alati otvorenog koda
Hrčak ID:
123994
URI
Datum izdavanja:
15.6.2014.
Posjeta: 5.207 *