Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Nastavna sredstva i nastavna pomagala u predmetnom kurikulu informatike

Marko Jurčić orcid id orcid.org/0000-0002-9592-5473 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Marko Horvat


Puni tekst: hrvatski pdf 662 Kb

str. 71-89

preuzimanja: 2.131

citiraj


Sažetak

Nastavna sredstva i nastavna pomagala možemo shvatiti kao sinonime ili kao dva različita didaktička pojma. U nastavi informatike oni su, najčešće, i izvor (programi, udžbenici, priručnici) i tehnika − računala (hardver) i računalni programi (softver, alati). U predmetnom kurikulu nastavna sredstva i pomagala olakšavaju usmjerenje nastave na učenike, na njihovu motivaciju, interese, vlastite mogućnosti i samostalnost. Svrha ovog rada jest istražiti mogućnosti upotrebe softverskih alata otvorenog koda u nastavi informatike, s obzirom na činjenicu da se većina računalnih programa ubraja u takozvani softver zatvorenog koda, temeljen na komercijalnim zakonitostima i financijskoj naknadi. Znano je da uz programe zatvorenog koda na tržištu postoji i druga skupina – softverski alati otvorenog koda. Istraživanje je provedeno među nastavnicima informatike u gimnazijama (14 nastavnika) i ustvrđeno je sljedeće: u nastavi se u manjoj mjeri rabi softver otvorenog koda, izuzetak su jedino alati za obradu slike i zvuka; glavni razlozi tome nalazi se u činjenici da škole imaju kupljene licence i instalirane alate zatvorenog koda i u udžbenicima se upotrebljavaju takvi alati; nastavnici imaju pozitivan stav o upotrebi alata otvorenog koda u nastavi i podržali bi njihovo uvođenje.

Ključne riječi

informatika; kurikul; nastavnik; softverski alati otvorenog koda

Hrčak ID:

123994

URI

https://hrcak.srce.hr/123994

Datum izdavanja:

15.6.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.207 *