Izvorni znanstveni članak
Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave
Nataša Vlah
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Kosta Rašković
; Rijeka
Puni tekst: hrvatski pdf 242 Kb
str. 141-152
preuzimanja: 4.819
citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Rašković, K. (2014). Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 141-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 141-152. https://hrcak.srce.hr/index.php/139585. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 141-152. https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
Harvard
Vlah, N., i Rašković, K. (2014). 'Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 141-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Vlah N, Rašković K. Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):141-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
IEEE
N. Vlah i K. Rašković, "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 141-152, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 109 Kb
str. 153-153
preuzimanja: 274
citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Rašković, K. (2014). Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 141-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 141-152. https://hrcak.srce.hr/index.php/139585. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 141-152. https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
Harvard
Vlah, N., i Rašković, K. (2014). 'Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 141-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Vlah N, Rašković K. Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):141-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
IEEE
N. Vlah i K. Rašković, "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 141-152, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 110 Kb
str. 154-154
preuzimanja: 239
citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Rašković, K. (2014). Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 141-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 141-152. https://hrcak.srce.hr/index.php/139585. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 141-152. https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
Harvard
Vlah, N., i Rašković, K. (2014). 'Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 141-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Vlah N, Rašković K. Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):141-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585
IEEE
N. Vlah i K. Rašković, "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 141-152, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139585. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
U radu se teorijski polazi od elemenata suvremenih spoznaja inkluzivne pedagogije u radu s djecom koja manifestiraju eksternalizirane i internalizirane probleme u ponašanju u osnovnoj školi i teorije upravljanja sukobima u konceptu konfliktologije odgoja i obrazovanja. Osnovni ciljevi istraživanja su ispitati procijenjene probleme u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće, agresivno i antisocijalno ponašanje te teškoće pažnje i hiperaktivnost (EBD) u stručnom radu učitelja razredne nastave te utvrditi mogućnost predviđanja tri vrste procijenjenih problema u radu s djecom koja manifestiraju EBD s pomoću tri različita stava prema obrascima ponašanja učitelja u sukobima (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja). Uzorak sudionika su 148 učiteljica i 7 učitelja razredne nastave iz 17 škola Primorsko-goranske županije od 25 do 65 godina, prosječno 44 godine starosti. Instrumenti su Skala stavova prema obrascima ponašanja u sukobima (Vlah, 2013) i Skala emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju Keresteš (2006). Hipoteze su testirane deskriptivnom statistikom, korelacijskom i regresijskom analizama. Učiteljicama je rad s EBD teškoćama veoma mali problem. Prema odbacivanju suradnje u sukobima se može predvidjeti veća procjena problema u radu s emocionalnim (internaliziranim) teškoćama u razrednoj nastavi. Učitelji koji odbacuju suradnju u sukobima procjenjuju veći problem u radu s djetetom s emocionalnim (internaliziranim) teškoćama. Rezultati upućuju na potrebu učenja o obrascu suradnje u suvremenoj inkluzivnoj pedagoškoj praksi. Sugeriraju se dodatna istraživanja za provjeru dobivenih nalaza u različitim kulturološkim kontekstima i primjenom triangulacije metodološkog nacrta.
Ključne riječi
emocionalne teškoće i teškoće ponašanja; EBD; inkluzivna pedagogija; konfliktologija; sukobi; suradnja; obrasci ponašanja; učitelji
Hrčak ID:
139585
URI
https://hrcak.srce.hr/139585
Datum izdavanja:
21.5.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 7.809
*