Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

REGULACIJSKI STILOVI MOTIVACIJE U ODNOSU NA RAZLIČITE SADRŽAJE UČENJA

Franka Krajnović ; Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 37.348 Kb

str. 105-117

preuzimanja: 754

citiraj


Sažetak

Pedagogijsko polazište ovog istraživanja bila je teorija kategorijalnog obrazovanja W. Klafkija, koja izvire iz Herbartovog stava kako nastava nije bitna zbog prijenosa znanja, već zbog posredovanja sadržaja koji u plodonosnom susretu s nastavnicima i učenicima daju odgovor na vječno pedagoško pitanje kako učenika motivirati, osposobiti i pridobiti da samostalno misli i radi.
Cilj ovoga istraživanja bio je, iz perspektive teorije samoodređenja (Self Determination Theory/SDT), ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje Hrvatskog jezika i Zdravstvene njege u odnosu na opaženu okolinu učenja u strukovnim školama za medicinske sestre. Ispitanici su bili učenici trećih i četvrtih razreda (N=359) u dvjema školama. Rezultati su pokazali značajne razlike u strukturi motivacije u učenju različitih sadržaja. U nastavi Hrvatskog jezika učenici najizraženijom percipiraju introjiciranu regulaciju motivacije, dok je u učenju sadržaja Zdravstvene njege najizraženija forma motivacije eksternalna regulacija. Utvrđene su i značajne razlike u motivacijskim uvjerenjima između dviju škola.

Ključne riječi

obrazovanje; nastava; sadržaji učenja; struktura motivacije; okolina učenja

Hrčak ID:

179030

URI

https://hrcak.srce.hr/179030

Datum izdavanja:

1.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.292 *