Izvorni znanstveni članak
REGULACIJSKI STILOVI MOTIVACIJE U ODNOSU NA RAZLIČITE SADRŽAJE UČENJA
Franka Krajnović
; Zadar, Hrvatska
Sažetak
Pedagogijsko polazište ovog istraživanja bila je teorija kategorijalnog obrazovanja W. Klafkija, koja izvire iz Herbartovog stava kako nastava nije bitna zbog prijenosa znanja, već zbog posredovanja sadržaja koji u plodonosnom susretu s nastavnicima i učenicima daju odgovor na vječno pedagoško pitanje kako učenika motivirati, osposobiti i pridobiti da samostalno misli i radi.
Cilj ovoga istraživanja bio je, iz perspektive teorije samoodređenja (Self Determination Theory/SDT), ispitati motivacijska uvjerenja vezana za učenje Hrvatskog jezika i Zdravstvene njege u odnosu na opaženu okolinu učenja u strukovnim školama za medicinske sestre. Ispitanici su bili učenici trećih i četvrtih razreda (N=359) u dvjema školama. Rezultati su pokazali značajne razlike u strukturi motivacije u učenju različitih sadržaja. U nastavi Hrvatskog jezika učenici najizraženijom percipiraju introjiciranu regulaciju motivacije, dok je u učenju sadržaja Zdravstvene njege najizraženija forma motivacije eksternalna regulacija. Utvrđene su i značajne razlike u motivacijskim uvjerenjima između dviju škola.
Ključne riječi
obrazovanje; nastava; sadržaji učenja; struktura motivacije; okolina učenja
Hrčak ID:
179030
URI
Datum izdavanja:
1.12.2016.
Posjeta: 2.292 *