Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog okvira za poučavanje početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku

Vesna Budinski ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 644 Kb

str. 11-32

preuzimanja: 1.360

citiraj


Sažetak

Istraživanjem smo utvrdili učiteljsku percepciju o sadržaju i vremenu
poučavanja početnoga čitanja i pisanja. Rad pridonosi unapređivanju provedbenih metodičkih teorija (sustava) utvrđivanjem podloge za standardiziranje optimalnoga metodičkog sadržajno-vremenskog
okvira za praktično poučavanje/učenje početnoga čitanja i pisanja na
hrvatskome jeziku.
Sadržajna se dimenzija početnoga čitanja i pisanja može promatrati na razini nastavnoga programa (priprema za početno čitanje i pisanje, svladavanje glasova i slova, prijenos glasa u slovo, početno čitanje, početno pisanje tiskanih i pisanih slova, teme iz književnosti, jezika, jezičnoga izražavanja i medijske kulture) i na razini metodičkoga čina (struktura nastavnih etapa i situacija).
Nazivi nastavnih etapa i situacija trebaju ukazivati na sadržaj poučavanja početnoga čitanja i pisanja, a sadržaj treba biti usklađen sa zakonitostima procesiranja govorenoga u pisani jezik, zakonitostima komunikacije i aktivno-stima učenika u razumijevanju i proizvodnji jezika.
Vremenski se optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja odnosi na ukupno vrijeme potrebno učeniku za dosezanje razine automatizacije početnoga čitanja i pisanja. Stoga je taj optimum uvjetovan sadržajem koji učenik uči i optimalnim, znanstveno utemeljenim metodičkim postupcima.

Ključne riječi

početno čitanje i pisanje; hrvatski jezik; metodički sadržajnovremenski optimum

Hrčak ID:

187628

URI

https://hrcak.srce.hr/187628

Datum izdavanja:

16.1.2017.

Posjeta: 2.229 *