Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.1.8
Stavovi studenata o muzeju kao okruženju u kojemu se odvija učenje
Dubravka Kuščević
orcid.org/0000-0002-4572-9933
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Marija Brajčić
orcid.org/0000-0002-2440-7724
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Zvonimira Talijan
Sažetak
U suvremenom svijetu muzeji kao kulturne institucije pedagoškom djelatnošću kontinuirano nastoje privući pozornost odgojno-obrazovnih institucija. U teorijskom dijelu rada stavljen je naglasak na muzej i njegovu odgojno-obrazovnu ulogu, pri čemu se opisuju ključni elementi i glavne karakteristike koje obilježavaju učenje u muzeju. U empirijskom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja koji donose mišljenja i stavove studenata društvenih i prirodnih znanosti o posjećivanju muzeja, provedbi nastave Likovne kulture u muzejskim prostorima te o muzeju kao prostoru neformalnog učenja.
Ovim istraživanjem obuhvaćeni su studenti na smjerovima Učiteljski studij te Rani i predškolski odgoj i obrazovanje na Filozofskom fakultetu u Splitu, kao i studenti Ekonomskog fakulteta, Prirodoslovno matematičkog fakulteta te Medicinskog fakulteta u Splitu. U istraživanju je sudjelovalo 158 studenata: 52 studenta prirodnih znanosti i 106 s područja društvenih znanosti; 147 ispitanika bile su žene, a 11 muškarci. Rezultati su pokazali da se studenti prirodnih i društvenih znanosti ne razlikuju po svojim stavovima o muzejima odnosno studenti se u velikom broju slažu s tvrdnjama koje izražavaju pozitivne stavove o učenju u muzejskim prostorima.
Ključne riječi
kultura; muzej kao okruženje; učenje; studenti; stavovi
Hrčak ID:
220879
URI
Datum izdavanja:
6.6.2019.
Posjeta: 2.804 *