Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.26.1.8

Stavovi studenata o muzeju kao okruženju u kojemu se odvija učenje

Dubravka Kuščević orcid id orcid.org/0000-0002-4572-9933 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Marija Brajčić orcid id orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu, Hrvatska
Zvonimira Talijan


Puni tekst: hrvatski pdf 486 Kb

str. 99-120

preuzimanja: 931

citiraj


Sažetak

U suvremenom svijetu muzeji kao kulturne institucije pedagoškom djelatnošću kontinuirano nastoje privući pozornost odgojno-obrazovnih institucija. U teorijskom dijelu rada stavljen je naglasak na muzej i njegovu odgojno-obrazovnu ulogu, pri čemu se opisuju ključni elementi i glavne karakteristike koje obilježavaju učenje u muzeju. U empirijskom dijelu rada predstavljeni su rezultati istraživanja koji donose mišljenja i stavove studenata društvenih i prirodnih znanosti o posjećivanju muzeja, provedbi nastave Likovne kulture u muzejskim prostorima te o muzeju kao prostoru neformalnog učenja.
Ovim istraživanjem obuhvaćeni su studenti na smjerovima Učiteljski studij te Rani i predškolski odgoj i obrazovanje na Filozofskom fakultetu u Splitu, kao i studenti Ekonomskog fakulteta, Prirodoslovno matematičkog fakulteta te Medicinskog fakulteta u Splitu. U istraživanju je sudjelovalo 158 studenata: 52 studenta prirodnih znanosti i 106 s područja društvenih znanosti; 147 ispitanika bile su žene, a 11 muškarci. Rezultati su pokazali da se studenti prirodnih i društvenih znanosti ne razlikuju po svojim stavovima o muzejima odnosno studenti se u velikom broju slažu s tvrdnjama koje izražavaju pozitivne stavove o učenju u muzejskim prostorima.

Ključne riječi

kultura; muzej kao okruženje; učenje; studenti; stavovi

Hrčak ID:

220879

URI

https://hrcak.srce.hr/220879

Datum izdavanja:

6.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.081 *