Izvorni znanstveni članak
Zadovoljstvo učiteljem, ciljne orijentacije u učenju i optimizam/pesimizam učenika sedmog i osmog razreda i ocjena iz Fizike kao prediktori školskog uspjeha i strah
Tomislav Cerinski
orcid.org/0000-0001-5253-2963
; Osnovna škola Pavao Belas, Brdovec
Sažetak
Istraživanje s ciljem ispitivanja zadovoljstva učiteljem i ciljnim orijentacijama u učenju, razlozima školskog uspjeha i neuspjeha, uspjehom iz predmeta Fizika te optimizmom i pesimizmom učenika kao prediktorima straha od škole i školskog (ne)uspjeha provedeno je u jednoj osnovnoj školi s učenicima sedmog (N = 56) i osmog (N = 43) razreda. Korišteni su: upitnik ciljnih orijentacija u učenju, upitnik optimizma za mlade, upitnik straha od škole, upitnik zadovoljstva učiteljima i upitnik zadovoljstva i nezadovoljstva školom. Dobiveni rezultati pokazuju da je optimizam učenika u pozitivnoj korelaciji s općim školskim uspjehom, ali i da procjena zadovoljstva učiteljima nije u značajnoj statističkoj povezanosti s ocjenom iz predmeta koji određeni učitelj predaje. Strah od škole pozitivno je povezan s ciljnom orijentacijom učenja na izvedbu i s pesimizmom, a negativno s optimizmom.
Ključne riječi
ciljne orijentacije u učenju; nastava Fizike; optimizam i pesimizam učenika; osnovna škola; upravljanje razredom
Hrčak ID:
239889
URI
Datum izdavanja:
15.6.2020.
Posjeta: 2.155 *