Pregledni rad
Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj
Nena Vukelić
orcid.org/0000-0002-0658-8947
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju
Sažetak
U okviru obrazovanja za održivi razvoj (budući) nastavnici se ističu kao najvažniji izvršitelji promjena i promicanja održivog razvoja. Stoga su u radu izloženi modeli koji se bave pitanjem koje kompetencije trebaju imati (budući) nastavnici kako bi mogli uspješno implementirati obrazovanje za održivi razvoj u svoju praksu. Uspješnost integracije ovisi ponajviše o samim (budućim) nastavnicima, odnosno o: a) njihovim vrijednostima, stavovima, znanju i ponašanju spram održivog razvoja (zastupljenosti odrednica građanstva održivosti), b) o njihovim obrazovnim filozofijama i stavovima prema poučavanju i učenju, odnosno spremnosti za promjene i inovacije u nastavnom radu, c) o njihovoj samoprocjeni vlastite efikasnosti u kontekstu ovladanosti kompetencijama nužnima za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. Cilj je rada analizirati navedene odrednice spremnosti (budućih) nastavnika da implementiraju obrazovanje za održivi razvoj.
Ključne riječi
građanstvo održivosti; kompetencije nastavnika u obrazovanju za održivi razvoj; nastavnička samoefikasnost; obrazovanje za održivi razvoj; obrazovne filozofije; transformativno obrazovanje
Hrčak ID:
239898
URI
Datum izdavanja:
15.6.2020.
Posjeta: 2.470 *