hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj

Nena Vukelić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0658-8947 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (280 KB) str. 141-161 preuzimanja: 281* citiraj
APA 6th Edition
Vukelić, N. (2020). Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj. Napredak, 161 (1-2), 141-161. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/239898
MLA 8th Edition
Vukelić, Nena. "Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj." Napredak, vol. 161, br. 1-2, 2020, str. 141-161. https://hrcak.srce.hr/239898. Citirano 23.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vukelić, Nena. "Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj." Napredak 161, br. 1-2 (2020): 141-161. https://hrcak.srce.hr/239898
Harvard
Vukelić, N. (2020). 'Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj', Napredak, 161(1-2), str. 141-161. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/239898 (Datum pristupa: 23.10.2021.)
Vancouver
Vukelić N. Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj. Napredak [Internet]. 2020 [pristupljeno 23.10.2021.];161(1-2):141-161. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/239898
IEEE
N. Vukelić, "Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj", Napredak, vol.161, br. 1-2, str. 141-161, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/239898. [Citirano: 23.10.2021.]

Sažetak
U okviru obrazovanja za održivi razvoj (budući) nastavnici se ističu kao najvažniji izvršitelji promjena i promicanja održivog razvoja. Stoga su u radu izloženi modeli koji se bave pitanjem koje kompetencije trebaju imati (budući) nastavnici kako bi mogli uspješno implementirati obrazovanje za održivi razvoj u svoju praksu. Uspješnost integracije ovisi ponajviše o samim (budućim) nastavnicima, odnosno o: a) njihovim vrijednostima, stavovima, znanju i ponašanju spram održivog razvoja (zastupljenosti odrednica građanstva održivosti), b) o njihovim obrazovnim filozofijama i stavovima prema poučavanju i učenju, odnosno spremnosti za promjene i inovacije u nastavnom radu, c) o njihovoj samoprocjeni vlastite efikasnosti u kontekstu ovladanosti kompetencijama nužnima za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. Cilj je rada analizirati navedene odrednice spremnosti (budućih) nastavnika da implementiraju obrazovanje za održivi razvoj.

Ključne riječi
građanstvo održivosti; kompetencije nastavnika u obrazovanju za održivi razvoj; nastavnička samoefikasnost; obrazovanje za održivi razvoj; obrazovne filozofije; transformativno obrazovanje

Hrčak ID: 239898

URI
https://hrcak.srce.hr/239898

Posjeta: 591 *