Izvorni znanstveni članak
Razlike u razini medijske pismenosti studenata jednopredmetnog preddiplomskog i diplomskog studija pedagogije na Sveučilištu u Zagrebu i Rijeci s obzirom na osobne i odgojno-obrazovne faktore
Ivan Beroš
orcid.org/0000-0002-7258-6552
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Medijska pismenost teži kod učenika razvijati znanja i sposobnosti, te poticati vrijednosti
potrebne za djelovanje u društvu medija, a u hrvatskom odgojno-obrazovnom
sustavu se realizira u okviru medijske kulture unutar kurikuluma Hrvatskog jezika.
Cilj istraživanja je bio utvrditi razinu medijske pismenosti studenata jednopredmetnog
studija pedagogije na Sveučilištu u Zagrebu i Rijeci s obzirom na osobne i odgojno-
obrazovne faktore. Za potrebe istraživanja je konstruirana anketa kojom je anketirano
47 ispitanika. Većina studenata djeluje na srednjoj razini medijske pismenosti
i medije najčešće koristi u informativne svrhe, te procjenjuje da su mediji iznimno
značajni u njihovom životu. Retrospektivno promatrajući studenti procjenjuju kako
su najviše sadržaja vezanog uz medije tijekom dosadašnjeg školovanja obrađivali u
sklopu nastave informatike te hrvatskog jezika. Broj položenih kolegija na kraju zimskog
semestra ak. 2019/2020. godine i stručna sprema roditelja ne utječu na učestalost
razgovora između roditelja i studenata o medijima i medijskim sadržajima.
Ključne riječi
medijski odgoj; obrazovni faktori; osobni faktori; obrazovanje roditelja; studij pedagogije.
Hrčak ID:
251664
URI
Datum izdavanja:
28.12.2020.
Posjeta: 1.228 *