Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v23i1.3863
Različite prespektive o uspješnosti 14 i 15-godišnjaka u rješavanju izoliranoga problema
Nives Baranović
orcid.org/0000-0002-7994-7138
; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Split Poljička cesta 35, 21 000 Split, Croatia
Branka Antunović-Piton
orcid.org/0000-0001-9024-2086
; Faculty of Educational Science Juraj Dobrila University of Pula Ronjgova 1, 52100 Pula, Croatia
Sažetak
U radu se definira posebna vrsta problemskoga zadatka te se razmatra njegov
didaktički potencijal kao i uspješnost učenika u rješavanju odabranoga problema.
Instrument istraživanja je geometrijski zadatak s državne mature koji se postavlja
u tri inačice: kao tekstualni problem, kao tekstualni problem uz odgovarajuću sliku
te kao zadatak u kontekstu. U istraživanju je sudjelovalo 182 učenika 7. i 8. razreda
hrvatskih gradskih osnovnih škola. Didaktički potencijal razmatra se s aspekta
iskoristivosti matematičkih koncepata i veza, a uspješnost učenika u rješavanju
problema razmatra se s aspekta provedbe procesa rješavanja i otkrivanja točnoga
rješenja ovisno o načinu postavljanja zadatka. Rezultati pokazuju da promatrani
problem kao posebna vrsta problemskoga zadatka ima veliki didaktički potencijal, ali
da učenici imaju nedovoljno razvijene vještine otkrivanja i povezivanja matematičkih
koncepata i njihovih svojstava. Osim toga, način postavljanja zadatka značajno utječe
na proces rješavanja, a posljedično i na uspješnost određivanja rješenja. Na temelju
rezultata daju se prijedlozi primjene opisane vrste problema u nastavi Matematike.
Ključne riječi
izolirani problem; matematički zadatak; rješavanje problema; vrednovanje problema
Hrčak ID:
256412
URI
Datum izdavanja:
23.3.2021.
Posjeta: 1.571 *