Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3512

Unutrašnja motivacija i znanje učenika iz matematike

Marina Zubac orcid id orcid.org/0000-0003-4676-9256 ; Faculty of Natural Sciences and Mathematics and Educational Sciences University of Mostar Matice hrvatske b.b., 88000 Mostar, Bosnia and Herzegovina
Dragica Milinković orcid id orcid.org/0000-0003-4970-1660 ; Faculty of Education in Bijeljina University of East Sarajevo Dositeja Obradovića 4/3, 76300 Bijeljina, Bosnia and Herzegovina
Olivera Marković ; Faculty of Education in Užice University of Kragujevac Trg Svetog Save 36, 31000 Užice, Republic of Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 398 Kb

str. 317-342

preuzimanja: 290

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 398 Kb

str. 317-342

preuzimanja: 255

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja utvrditi postoji li povezanost zanimljive nastave matematike
i povećanja motivacije i uspjeha učenika srednjih škola. S tom je svrhom
provedeno eksperimentalno istraživanje s usporednim skupinama u srednjim
školama u Čitluku, Ljubuškom i Mostaru na uzorku od 300 učenika. U radu s
učenicima eksperimentalne skupine primjenjene su zanimljive nastavne metode i
oblici rada, dok je kontrolna skupina radila na tradicionalan način. Kao mjerne
instrumente koristili smo anketni upitnik i test znanja. Testiranje smo proveli na
početku i na kraju istraživanja. Ispitivanje unutarnje motivacije izvršeno je putem
skale Likertova tipa, a testiranje statističke značajnosti razlika pomoću Anove
mixed model 2 x 2 i t-testa. Rezultati pokazuju bolji učinak zanimljive nastave
na uspjeh učenika, kao i na povećanje motivacije učenika za učenje matematike.
Zbog toga se preporučuje primjena zanimljivih načina rada u nastavi matematike.

Ključne riječi

nastava; obrazovanje; suvremene metode; učenje

Hrčak ID:

262054

URI

https://hrcak.srce.hr/262054

Datum izdavanja:

3.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.215 *