Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3919

Istraživanje metodičkoga znanja budućih učitelja na primjeru prijelaza između dvaju prikaza

Mehmet Koray Serin orcid id orcid.org/0000-0003-4104-5902 ; Department of Educational Sciences Faculty of Education Kastamonu University Aktekke Mahallesi, Fakülte Sokak, No: 1/C, 37200 Kastamonu, Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 1.255 Kb

str. 569-604

preuzimanja: 165

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.255 Kb

str. 569-604

preuzimanja: 172

citiraj


Sažetak

Svrha ove studije je istražiti prijelaz između prikaza budućih učitelja te doći do
zaključaka o njihovom metodičkom znanju. U istraživanju, provedenom kao
studiji slučaja sudjelovalo je 92 budućih učitelja, studenata viših godina državnoga
fakulteta u Turskoj. Za prikupljanje podataka koristila su se dva zadatka koji su
u vrednovanju TIMSS upotrijebljeni za ocjenjivanje učenika četvrtih razreda
2007. i 2011. godine. Sudionici su te zadatke rješavali na osobnoj razini te na
razini učenika četvrtih razreda. Provedena je anliza sadržaja na prikupljenim
podatcima. Budući učitelji u svojim rješenjima većinom su se koristili simboličkim
(algebarskim) prikazima koji su bili u skladu s njihovom razinom. S druge strane,
kada su rješavali zadatke na razini učenika četvrtih razreda, primijećena je
smanjena uporaba prikaza, osobito u zadatku s ulaznicom. Postotak uporabe
prikladnih prikaza u zadatku s tortom bio je viši. Gotovo 30 % budućih učitelja
uspjelo je riješiti oba zadatka koristeći se prikazima prikladnima za razinu učenika
četvrtih razreda jer su imali dovoljno metodičkoga znanja.

Ključne riječi

budući učitelji; metodičko znanje (PCK); višestruki prikazi

Hrčak ID:

262080

URI

https://hrcak.srce.hr/262080

Datum izdavanja:

3.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 771 *