Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

DJECA S ADHD POREMEĆAJEM U OSNOVNOJ ŠKOLI

Marjanca Dolenc ; Osnovna škola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec


Puni tekst: hrvatski pdf 334 Kb

str. 416-426

preuzimanja: 1.795

citiraj


Sažetak

Učiteljica sam razredne nastave i predajem učenicima 1. i 2. razreda. Predstavit ću primjer blizanaca s ADHD poremećajem. To je poremećaj koji karakteriziraju nedostatak pažnje, impulzivnost s hiperaktivnošću i agresivnost. Obično je ovaj poremećaj popraćen drugim poremećajem (disleksijom, poremećajem fine motorike, poremećajem ponašanja, depresijom, autizmom…). Jedno vrijeme ADHD poremećaj nije bio prepoznat i tretiran na način koji se prakticira danas. Govorilo se o neodgojenoj djeci. Međutim, to nije tako. Sve je više djece s rješenjima o postojanju ADHD poremećaja, tako da već imam poprilično iskustvo s djecom kojima je potrebna dodatna stručna pomoć. U svojoj sam praksi osim djeteta s ADHD poremećajem podučavala i dijete s pužničnim usadkom (kohlearnim implantatom), dijete s dijabetesom TIPA 1 i slabovidno dijete. Prvi put sam se s ADHD poremećajem susrela na nastavi i nisam imala nikakvog prethodnog iskustva s ovim hiperkinetičkim poremećajem. Dječaci blizanci, koje želim opisati u nastavku, imali su rješenja o postojanju poremećaja već prije polaska u školu. U rješenjima je navedeno da imaju govorno-jezični poremećaj. Međutim, odmah se pokazalo da dječaci nemaju samo govorno-jezični poremećaj, već i poremećaj koji karakteriziraju izražena agresivnost, impulzivnost, hiperaktivnost i nedostatak pozornosti, pri čemu je sve navedeno mnogo jače izraženo kod jednog od blizanaca.

Ključne riječi

ADHD poremećaj, individualizirani program, uključenost u razrednu zajednicu, pravila za djecu s ADHD poremećajem, nadarenost (talent)

Hrčak ID:

268019

URI

https://hrcak.srce.hr/268019

Datum izdavanja:

1.2.2022.

Posjeta: 2.289 *