Stručni rad
VOĐENJE RAZREDA GLEDAJUĆI OČIMA RAZREDNIKA
Marina Garić
; I. osnovna škola Celje
Sažetak
Zbog promjena u društvu i obitelji, moderan učitelj mora biti uspješan vođa svojih učenika. Prošla su vremena kada su već sama titula i položaj donosili učitelju autoritet i poštovanje. Učitelj se danas mora baviti discipliniranjem i motiviranjem učenika. Zato nije dovoljno da se učitelj usredotoči samo na nastavu i prijenos znanja, već je potrebno obratiti pažnju i na druge čimbenike koji utječu na uspješno vođenje razreda. Posebno naglašavamo međusobne odnose u razredu, raspoloženje u razredu, međusobnu komunikaciju i djelovanje razreda kao grupe.
Svaki učitelj želi postići uspjeh i zadovoljstvo svojih učenika, što ovisi i o njegovom stilu vođenja. Načinom vođenja može ostvariti poštovanje i suradnju s učenicima. Karakteristike dobrog učitelja nisu samo u hladnom i čvrstom vođenju sa strogim izdavanjem zapovjedi, već i u toplom, iskrenom, razumnom i dostojanstvenom načinu komunikacije bez ponižavanja i omalovažavanja. Možemo reći da nije dovoljno da je učitelj samo stručno „potkovan“. Mora biti i dobar vođa. U članku je kroz oči razrednika koji obavlja različite zadatke i funkcije u svojoj ulozi voditelja, predstavljeno vođenje razreda, što je zadaća i ostalih učitelja koji su u kontaktu s razredom.
Ključne riječi
stilovi vođenja, učenik, učitelj, ponašanje
Hrčak ID:
268224
URI
Datum izdavanja:
1.2.2022.
Posjeta: 1.164 *