Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.38190/ope.12.2.6

Primjena Q-metodologije u istraživanju percepcije marki automobilskih guma na hrvatskom tržištu

Lucijano Jakšić ; Agencija za mobilnost i programe EU
Matija Kušan ; Europska poslovna škola Zagreb
Kristijan Marenščak ; Europska poslovna škola Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 808 Kb

str. 21-32

preuzimanja: 156

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju brandova automobilskih guma te time i grupa brandova automobilskih guma kod hrvatskih vozača upotrebom Q-metodologije. Q-metodologija se i dalje smatra avangardnim istraživačkim alatom u društvenim znanostima ali nalazi široku primjenu kod utvrđivanja prevladavajućeg mišljenja kod važnih pitanja. Istraživanjem je utvrđeno 45 brandova automobilskih guma i 7 grupa brandova prisutnih u Hrvatskoj. Vodeći brandovi automobilskih guma očekivano imaju značajno pozitivnu percepciju kod hrvatskih vozača, no u prosjeku rezultata za grupe brandova ostvaruju slabije rezultate. S obzirom da se asortiman podbrandova odnosi na cijeli spektar automobilskih guma po različitim cjenovnim i kvalitativnim razredima, percepciju brandova treba jasno razdvojiti od platežnih mogućnosti vozača. Hrvatskim vozačima je dostupan širok izbor različitih brandova i podbrandova automobilskih guma od kojih im je tek jedan dio poznat.

Ključne riječi

tire brand; Q-methodology; brand perception; Croatian tire market

Hrčak ID:

290005

URI

https://hrcak.srce.hr/290005

Datum izdavanja:

30.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 524 *