Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

POREMEĆAJ ARTIKULACIJE GLASA »R« KOD UČENIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Suzana Ciglarič ; Osnovna škola Ljudevita Pivka, Ptuj, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 190 Kb

str. 756-760

preuzimanja: 436

citiraj


Sažetak

Govorno-jezični razvoj svakog djeteta prolazi kroz određene faze, ali je napredak svakog djeteta drugačiji. Dijete najprije mora razlikovati ljudske glasove od ostalih glasova, zatim počinje proizvoditi glasove koje postupno međusobno povezuje u slogove, a zatim slogove u riječi. Oko druge godine života počinje povezivati riječi u jednostavne rečenice koje postaju sve duže, a oko četvrte su već potpunije korištenjem veznika i prijedloga. Nakon tog razdoblja djetetov govor nastavlja se intenzivno razvijati, sve do jedanaeste godine života kada bi djetetov govor trebao biti jednak govoru odraslog čovjeka. Za sve to vrijeme kod djeteta mogu se javiti različite govorne poteškoće koje se danas često susreću kod djece nižih razreda osnovne škole. Ove poteškoće mogu biti toliko izražene da ne samo da utječu na estetiku govora, već i remete razumljivost govora i time otežavaju slušanje i razumijevanje te uzrokuju smetnje čitanja i pisanja. Najčešći su artikulacijski poremećaji. Jedan od čestih artikulacijskih poremećaja nepravilan je izgovor glasa R.

Ključne riječi

govor, artikulacija, govorna motorika, rotacizam

Hrčak ID:

291348

URI

https://hrcak.srce.hr/291348

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 624 *