Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i2.4693

Primjena UNESCO-ovih smjernica i holističkoga pristupa u slovenskom obrazovnom sustavu

Sebastjan Kristovič orcid id orcid.org/0000-0002-4811-9989 ; Alma Mater Europaea - ECM
Jasmina Kristovič ; Alma Mater Europaea - ECM
Polonca Pangrčič orcid id orcid.org/0000-0002-5240-7748 ; Alma Mater Europaea - ECM


Puni tekst: engleski pdf 266 Kb

str. 423-451

preuzimanja: 98

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 266 Kb

str. 423-451

preuzimanja: 49

citiraj


Sažetak

UNESCO već desetljećima radi na poboljšanju kvalitete obrazovnih politika u cijelom svijetu, ideja holističkoga pristupa ostala je nepromijenjena. Holistički pristup čini ključni dio obrazovne paradigme, uzimajući u obzir sve elemente djetetove osobnosti. Usredotočit ćemo se na dokumente koji obrazovanje usmjeravaju globalno (Delorsovo izvješće i Deklaracija iz Incheona) navodeći smjernice za održivi razvoj do 2030. godine. Svi oni preporučaju implementaciju holističkoga pristupa. Godine 2020. proveli smo istraživanje među prosvjetnim djelatnicima u Sloveniji. Rezultati su pokazali da prosvjetni djelatnici uglavnom nisu upoznati s ovim dokumentima. Mnogi smatraju da slijede i provode holistički pristup, ali pronašli smo proturječnosti u pitanju percepcije holističkoga pristupa. Tjelesna aktivnost djece, kao jedna od deset razmatranih međunarodnih smjernica, shvaća se kao najmanje važna. Rezultati su također potvrdili da je usvajanje općih ljudskih vrijednosti dobro implementirano u sustav. Ovi rezultati pokazuju trenutačno stanje holističkoga/logopedagoškoga pristupa kako ga predstavljaju europske smjernice u obrazovanju.

Ključne riječi

holističko obrazovanje; logoterapija; održivi razvoj; prosvjetni djelatnici; slovenski obrazovni sustav

Hrčak ID:

307012

URI

https://hrcak.srce.hr/307012

Datum izdavanja:

28.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 268 *