Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Čovek i čudovište u romanu Frankenštajn u Bagdadu Ahmeda Sadavija

Meysun Gharaibeh Simonović ; Sveučilište u Beogradu


Puni tekst: hrvatski pdf 154 Kb

str. 127-143

preuzimanja: 32

citiraj


Sažetak

Predmet ovog rada su posebna i opšta intertekstualnost u romanu Frankenštajn u Bagdadu (2013) savremenog iračkog pisca Ahmeda Sadavija. Posebna intertekstualnost očitava se kroz citatnost naslova, selektivno se nastavljajući kroz neposredne i posredne aluzije u okvirnoj priči Sadavijevog romana koji, kroz gotičku postmodernu parodiju, saobraća s romanom Frankenštajn (1818) Meri Šeli. U širem smislu, Sadavijev roman ostvaruje opštu intertekstualnost nadovezujući se na gotički diskurs, posebno u duhu gotičke distopije, postkolonijalne i posthumane gotike, uz elemente moralne utopije i trilera, detektivskog i kafkijanskog romana, magijskog i kritičkog realizma. Reaktualizacijom gotičkog toposa čudovišta i književnim postupcima koji irealno čine običnim doživljajem, Sadavi obrađuje kontinuum brutalnog nasilja nad individuom, kolektivom i njihovim okruženjem, posebno u periodu između 2005. i 2006. godine, koje spadaju među najdestruktivnije u savremenoj istoriji Iraka.

Ključne riječi

savremeni irački roman; Ahmed Sadavi; Frankenštajn u Bagdadu; intertekstualnost; gotički diskurs; košmarni realizam

Hrčak ID:

322291

URI

https://hrcak.srce.hr/322291

Datum izdavanja:

11.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 111 *