Izvorni znanstveni članak
Čovek i čudovište u romanu Frankenštajn u Bagdadu Ahmeda Sadavija
Meysun Gharaibeh Simonović
; Sveučilište u Beogradu
Sažetak
Predmet ovog rada su posebna i opšta intertekstualnost u romanu Frankenštajn u Bagdadu (2013) savremenog iračkog pisca Ahmeda Sadavija. Posebna intertekstualnost očitava se kroz citatnost naslova, selektivno se nastavljajući kroz neposredne i posredne aluzije u okvirnoj priči Sadavijevog romana koji, kroz gotičku postmodernu parodiju, saobraća s romanom Frankenštajn (1818) Meri Šeli. U širem smislu, Sadavijev roman ostvaruje opštu intertekstualnost nadovezujući se na gotički diskurs, posebno u duhu gotičke distopije, postkolonijalne i posthumane gotike, uz elemente moralne utopije i trilera, detektivskog i kafkijanskog romana, magijskog i kritičkog realizma. Reaktualizacijom gotičkog toposa čudovišta i književnim postupcima koji irealno čine običnim doživljajem, Sadavi obrađuje kontinuum brutalnog nasilja nad individuom, kolektivom i njihovim okruženjem, posebno u periodu između 2005. i 2006. godine, koje spadaju među najdestruktivnije u savremenoj istoriji Iraka.
Ključne riječi
savremeni irački roman; Ahmed Sadavi; Frankenštajn u Bagdadu; intertekstualnost; gotički diskurs; košmarni realizam
Hrčak ID:
322291
URI
Datum izdavanja:
11.11.2024.
Posjeta: 0 *