Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v26i4.5819

Unaprjeđenje nastave algebre pomoću imaginarnih dijaloga: analiza načina na koje budući nastavnici objašnjavaju gradivo učenicima

Tuğba Baran Kaya ; Kırıkkale University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
sedef celik-demirci ; Artvin Coruh University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
ümit kul orcid id orcid.org/0000-0002-3651-4519 ; Artvin Coruh University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education


Full text: english PDF 12 Kb

page 1155-1213

downloads: 63

cite

Full text: croatian pdf 1.984 Kb

page 1155-1213

downloads: 69

cite


Abstract

Učinkovita objašnjenja koja učenicima daju nastavnici od ključne su važnosti za proces učenja, a pedagoško znanje nastavnika važan je preduvjet za davanje kvalitetnih objašnjenja. Ovo istraživanje imalo je za cilj ispitati kako budući nastavnici objašnjavaju učenicima gradivo algebre kako bi im pojasnili pogrešne predodžbe. U istraživanju je kao metodološki alat korišten imaginarni dijalog, a sudjelovalo je28 budućih nastavnika čija su objašnjenja analizirana pomoću polustrukturiranih imaginarnih matematičkih dijaloga. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da su neki budući nastavnici uspješno povezali radoznalost učenika s nastavnim sadržajem, dok ih je mnogo imalo poteškoće pri davanju razumljivih objašnjenja učenicima tenisu uspjeli na adekvatan način razjasniti pogrešne predodžbe učenika i otkloniti poteškoće u učenju. Ovaj rad ističe važnost usklađenosti objašnjenja koja nastavnici daju učenicima sa svakodnevnim iskustvima učenika te naglašava potrebu da budući nastavnici osnaže svoje specifično sadržajno znanje. U radu se također daju preporuke za primjenu aktivnosti mikro poučavanja, poput osmišljavanja i provedbe imaginarnih dijaloga, u sklopu kolegija o nastavi algebre kako bi se unaprijedile nastavničke vještine i poticala samorefleksija.

Keywords

nastava algebre; budući nastavnici; objašnjenja nastavnika; imaginarni dijalozi

Hrčak ID:

329792

URI

https://hrcak.srce.hr/329792

Publication date:

2.4.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 357 *