Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v26i4.5819
Unaprjeđenje nastave algebre pomoću imaginarnih dijaloga: analiza načina na koje budući nastavnici objašnjavaju gradivo učenicima
Tuğba Baran Kaya
; Kırıkkale University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
sedef celik-demirci
; Artvin Coruh University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
ümit kul
orcid.org/0000-0002-3651-4519
; Artvin Coruh University, Faculty of Education, Department of Mathematicsand Science Education
Abstract
Učinkovita objašnjenja koja učenicima daju nastavnici od ključne su važnosti za proces učenja, a pedagoško znanje nastavnika važan je preduvjet za davanje kvalitetnih objašnjenja. Ovo istraživanje imalo je za cilj ispitati kako budući nastavnici objašnjavaju učenicima gradivo algebre kako bi im pojasnili pogrešne predodžbe. U istraživanju je kao metodološki alat korišten imaginarni dijalog, a sudjelovalo je28 budućih nastavnika čija su objašnjenja analizirana pomoću polustrukturiranih imaginarnih matematičkih dijaloga. Rezultati kvalitativne analize pokazali su da su neki budući nastavnici uspješno povezali radoznalost učenika s nastavnim sadržajem, dok ih je mnogo imalo poteškoće pri davanju razumljivih objašnjenja učenicima tenisu uspjeli na adekvatan način razjasniti pogrešne predodžbe učenika i otkloniti poteškoće u učenju. Ovaj rad ističe važnost usklađenosti objašnjenja koja nastavnici daju učenicima sa svakodnevnim iskustvima učenika te naglašava potrebu da budući nastavnici osnaže svoje specifično sadržajno znanje. U radu se također daju preporuke za primjenu aktivnosti mikro poučavanja, poput osmišljavanja i provedbe imaginarnih dijaloga, u sklopu kolegija o nastavi algebre kako bi se unaprijedile nastavničke vještine i poticala samorefleksija.
Keywords
nastava algebre; budući nastavnici; objašnjenja nastavnika; imaginarni dijalozi
Hrčak ID:
329792
URI
Publication date:
2.4.2025.
Visits: 357 *