Prethodno priopćenje
Građanski odgoj u Europskoj uniji: aspekti edukacije za demokraciju
Ema Klemenčič
; Pedagoški institut, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Realno gledajući, o jedinstvenom se modelu edukacije za demokraciju ne može raspravljati jer ne postoji model koji bi homogenizirao različite dimenzije onoga što zovemo edukacija za demokraciju. U javnim diskursima postoji više dokumenata koji pokušavaju odrediti edukaciju za demokraciju i koji su donekle udruženi u takozvani koncept obrazovanja za demokratsko građanstvo (program Vijeća Europe). Isto tako odgoj europskoga građanina zauzima jedno od središnjih mjesta u zajedničkim usmjerenjima na području edukacije u dokumentima Europske unije. To su zapravo samo dva pristupa. Budući da o modelu nije moguće govoriti ni u teorijskom smislu, bilo bi vrlo neodgovorno o njemu pokušati govoriti u praktičnom smislu, pa smo se u ovom radu pokušali usredotočiti na samo jedan aspekt, a to je građanski odgoj u školama.
Ključne riječi
građanski odgoj; edukacija za demokraciju; školski pristup
Hrčak ID:
38274
URI
Datum izdavanja:
15.5.2007.
Posjeta: 3.632 *