Synthesis philosophica, Vol. 25 No. 1, 2010.
Izvorni znanstveni članak
Klasični pragmatizam i demokracija. Poimanje demokracije i pedagogije Johna Deweya u perspektivi teorije djelovanja
Jörg Wernecke
; Technical University München, Department of Philosophy and Science Theory, München, Germany
Sažetak
John Dewey je, mimo Ch. S. Peircea i W. Jamesa, znan ne samo kao utemeljitelj klasičnog američkog pragmatizma, već i po bitnom obolu razvoju suvremene reformske pedagogije, kao i obolu legitimaciji demokratskog društvenog modela, što je u međuvremenu postalo poznato i izvan okvira akademskog konteksta obrazovanja. U sljedećem članku valja iz perspektive teorije djelovanja sistematski detektirati implicitan odnos među njegovim konceptima pragmatizma, pedagogije i demokracije, kao i manevarski prostor ili ograničenja koja odatle proizlaze za sadašnjost. Uslijed spomenutog, u središte dospijeva pitanje uspješne životne prakse, zrcaljene u Deweyevom pledoajeu za dokidanje klasičnog dualizma teorije i prakse na socijalnoj, političkoj, etičkoj i znanstvenoj razini.
Ključne riječi
klasični pragmatizam; teorija spoznaje; teorija djelovanja; politička filozofija; demokracija; pedagogija
Hrčak ID:
58376
URI
Datum izdavanja:
2.8.2010.
Posjeta: 5.133 *