Review article
OSPOSOBLJAVANJE NASTAVNIKA ZA PROVOĐENJE ODGOJA I OBRAZOVANJA ZA GRAĐANSTVO
Marina Diković
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za studij na talijanskom jeziku
Abstract
Obrazovanje i stručno usavršavanje nastavnika za rad u području odgoja i
obrazovanja za građanstvo oslanja se na ideju cjeloživotnog, aktivnog i kritičkog učenja, na
usvajanje i prenošenje znanja i vještina te na argumentirano zastupanje osobnih stavova.
Osposobljavanje nastavnika za rad u području odgoja i obrazovanja za građanstvo može se
promatrati kroz: (1) obrazovanje u okviru formalnog obrazovanja (nastavnički studiji) te (2)
stručno osposobljavanje kroz cjeloživotno učenje.
U ovom se radu analizira osposobljavanje nastavnika u kontekstu njihovog stručnog
usavršavanja. Analizirani primjeri odabranih europskih i tranzicijskih zemalja pokazuju da se
nastavnici za rad u području odgoja i obrazovanja za građanstvo najčešće usavršavaju na
poseban način. Ministarstva, agencije i druge ustanove organiziraju seminare i pripremaju
materijal koji će nastavnicima pomoći u provođenju odgoja i obrazovanja za građanstvo jer
jedino kompetentan nastavnik može osigurati njegovo kvalitetno provođenje.
Keywords
odgoj i obrazovanje za građanstvo; osposobljavanje nastavnika; cjeloživotno učenje; znanja; vještine i stavovi
Hrčak ID:
77317
URI
Publication date:
6.12.2011.
Visits: 3.739 *