Skip to the main content

Original scientific paper

Metoda analitičkoga promatranja u razvoju dječjega crteža

Miroslav Huzjak ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 938 Kb

page 81-98

downloads: 1.348

cite

Full text: english pdf 938 Kb

page 81-98

downloads: 1.099

cite


Abstract

Tekst problematizira Luquetov koncept intelektualnoga i vizualnoga realizma, te koncept unutarnjega modela. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi utjecaj metode analitičkoga promatranja na dječji likovni izraz, neovisno o „unutarnjem modelu", u različitim uzrastima. Uzorak ispitanika je N = 215 djece, od čega vrtićkog uzrasta N = 86, a osnovnoškolskog uzrasta N = 129. Vrsta istraživanja je kvantitativno i transverzalno, metoda istraživanja je kauzalno eksperimentalna, a tehnika istraživanja analiza sadržaja. Instrument za prikupljanje podataka bio je likovni zadatak. Utvrdilo se kako je Luquetov unutarnji model vrlo fleksibilan, te da su djeca i prije faze intelektualnoga realizma sposobna crtati prema predočenome motivu, ponekad bez gubitka ekspresivnosti likovnog izraza.

Keywords

dječji crtež; likovna edukacija; unutarnji model; intelektualni realizam; percepcija

Hrčak ID:

106515

URI

https://hrcak.srce.hr/106515

Publication date:

24.7.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 4.103 *