Skip to the main content

Review article

Socijalno-pedagoške teorije u Njemačkoj tijekom 20. stoljeća

Vlatko Previšić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Anto Prgomet ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Poslijediplomski studij pedagogije


Full text: croatian pdf 576 Kb

page 7-21

downloads: 2.047

cite

Full text: english pdf 576 Kb

page 22-22

downloads: 257

cite

Full text: german pdf 386 Kb

page 23-23

downloads: 244

cite


Abstract

Socijalna pedagogija tek s početkom 20. stoljeća postaje predmet znanstvene refleksije. To prvo stoljeće njezina postojanja kao znanstvene discipline označeno je brojnošću različitih pristupa, teorija i koncepata. Njihovu brojnost i raznolikost prati, jednako tako, i posebnost pristupa njihovih klasificiranja. Članak daje uvid u teorijsku vitalnost socijalne pedagogije i socijalnog rada, stavljajući naglasak na suvremena nastojanja, zatim donosi postojeće klasifikacije njihovih teorija i kriterije na kojima se one zasnivaju. Pregled prvoga stoljeća njezina postojanja kao znanstvene discipline daje naslutiti teme i pitanja predstojećih diskusija, kao preduvjeta njezina daljnjeg razvoja. Ovo je pokušaj da se teorijsko rasvjetljavanje utemeljenja socijalne pedagogije u Njemačkoj promotri sa stajališta njezina odraza na ovu disciplinu u Hrvatskoj.

Keywords

povijest socijalne pedagogije; socijalno-pedagoške teorije; teorije socijalnog rada; klasifikacije i prikazi; glavni predstavnici

Hrčak ID:

118355

URI

https://hrcak.srce.hr/118355

Publication date:

25.5.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.955 *