Review article
https://doi.org/10.21464/mo.26.1.6
Društvene transformacije i pedagoške interpretacije poželjnog odgoja
Željka Pintar
orcid.org/0000-0003-1178-9222
; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb, Hrvatska
Abstract
U radu se tematiziraju promjene pedagoških paradigmi ovisno o društveno-povijesnom kontekstu u kojemu nastaju. Svaka pedagoška ideja razrađena u društvenim dokumentima koji oblikuju rad ustanova za rani i predškolski odgoj rezultat je kolektivnog promišljanja o viziji razvoja i napretka društva. Različita povijesna razdoblja, obilježena svojim znanjima, potrebama i interesima, oblikuju sebi svojstveno političko, gospodarsko, kulturno, obrazovno okruženje. Upravo je zato razumijevanje pojedinih pedagoških paradigmi moguće jedino kroz razmatranje i uvažavanje konteksta u kojemu se provode. Budući da ne postoje univerzalne pedagoške istine, potrebno je isticati važnost istraživačkog pristupa odgojno-obrazovnoj zbilji. Uočavanje karakteristika aktualne pedagoške paradigme kroz objektivnu percepciju njezinih pozitivnih i nedorečenih elemenata omogućuje njeno sustavno korigiranje na dobrobit djeteta kojemu je primarno namijenjena.
Keywords
tradicionalna odgojno-obrazovna paradigma; suvremena odgojno-obrazovna paradigma; ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
220877
URI
Publication date:
6.6.2019.
Visits: 3.458 *