Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.21464/mo.26.1.6

Društvene transformacije i pedagoške interpretacije poželjnog odgoja

Željka Pintar orcid id orcid.org/0000-0003-1178-9222 ; Dječji vrtić Kustošija, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 61-80

preuzimanja: 1.440

citiraj


Sažetak

U radu se tematiziraju promjene pedagoških paradigmi ovisno o društveno-povijesnom kontekstu u kojemu nastaju. Svaka pedagoška ideja razrađena u društvenim dokumentima koji oblikuju rad ustanova za rani i predškolski odgoj rezultat je kolektivnog promišljanja o viziji razvoja i napretka društva. Različita povijesna razdoblja, obilježena svojim znanjima, potrebama i interesima, oblikuju sebi svojstveno političko, gospodarsko, kulturno, obrazovno okruženje. Upravo je zato razumijevanje pojedinih pedagoških paradigmi moguće jedino kroz razmatranje i uvažavanje konteksta u kojemu se provode. Budući da ne postoje univerzalne pedagoške istine, potrebno je isticati važnost istraživačkog pristupa odgojno-obrazovnoj zbilji. Uočavanje karakteristika aktualne pedagoške paradigme kroz objektivnu percepciju njezinih pozitivnih i nedorečenih elemenata omogućuje njeno sustavno korigiranje na dobrobit djeteta kojemu je primarno namijenjena.

Ključne riječi

tradicionalna odgojno-obrazovna paradigma; suvremena odgojno-obrazovna paradigma; ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

220877

URI

https://hrcak.srce.hr/220877

Datum izdavanja:

6.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.747 *