Prethodno priopćenje
Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece
Joško Sindik
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Mirela Glibić
; Dječji vrtić »Medo Brundo«, Zagreb, Hrvatska
Marijana Briški
; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Kompetencija je »sposobnost na djelu«, sposobnost koja se prepoznaje u određenoj aktivnosti, dok formiranje kompetentnog pojedinca započinje već u predškolskoj dobi. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike Skale procjene kompetencija (SPK), nastale na temelju praktičnih iskustava u švicarskom kantonu Glarus, koja opisuje pripremljenost djece za polazak u školu. Ispitan je uzorak od djece polaznika četiri dječja vrtića u Zagrebu, Splitu i Ivanić Gradu, prosječne dobi 6,26 0,42 godine, od toga 112 djevojčica i 146 dječaka. Karakteristike ponašanja djece primjenom SPK procjenjivalo je 60 odgojiteljica djece iz 30 odgojnih skupina svih dječjih vrtića. Postoji pozitivna, iako niska do srednje visoka povezanost između procijenjene razine dječjih kompetencija. Sve čestice svih supskala SPK zadovoljavajuće saturiraju pripadne glavne komponente. Međutim, SPK pokazuje nešto lošiju osjetljivost. Preliminarna provjera SPK pokazala je da njena primjena na uzorku predškolaca u Hrvatskoj daje valjane i pouzdane rezultate te kao takva može pomoći procjeni spremnosti pojedinog djeteta za školu. Skala je osjetljivija u području nižih razina kompetencija, što omogućuje identifikaciju djece sa slabije razvijenim kompetencijama, ali ne i u procjeni najkompetentnije djece.
Ključne riječi
odgovornost; predškolska djeca; socijalne i obrazovne kompetencije
Hrčak ID:
132047
URI
Datum izdavanja:
30.12.2014.
Posjeta: 1.875 *