hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece

Joško Sindik ; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska
Mirela Glibić ; Dječji vrtić »Medo Brundo«, Zagreb, Hrvatska
Marijana Briški ; Institut za antropologiju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 432-458 preuzimanja: 476* citiraj
APA 6th Edition
Sindik, J., Glibić, M. i Briški, M. (2014). Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece. Holon, 4 (2), 432-458. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/132047
MLA 8th Edition
Sindik, Joško, et al. "Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece." Holon, vol. 4, br. 2, 2014, str. 432-458. https://hrcak.srce.hr/132047. Citirano 15.11.2019.
Chicago 17th Edition
Sindik, Joško, Mirela Glibić i Marijana Briški. "Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece." Holon 4, br. 2 (2014): 432-458. https://hrcak.srce.hr/132047
Harvard
Sindik, J., Glibić, M., i Briški, M. (2014). 'Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece', Holon, 4(2), str. 432-458. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/132047 (Datum pristupa: 15.11.2019.)
Vancouver
Sindik J, Glibić M, Briški M. Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece. Holon [Internet]. 2014 [pristupljeno 15.11.2019.];4(2):432-458. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132047
IEEE
J. Sindik, M. Glibić i M. Briški, "Provjera metrijskih karakteristika Švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece", Holon, vol.4, br. 2, str. 432-458, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/132047. [Citirano: 15.11.2019.]

Sažetak
Kompetencija je »sposobnost na djelu«, sposobnost koja se prepoznaje u određenoj aktivnosti, dok formiranje kompetentnog pojedinca započinje već u predškolskoj dobi. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike Skale procjene kompetencija (SPK), nastale na temelju praktičnih iskustava u švicarskom kantonu Glarus, koja opisuje pripremljenost djece za polazak u školu. Ispitan je uzorak od djece polaznika četiri dječja vrtića u Zagrebu, Splitu i Ivanić Gradu, prosječne dobi 6,26  0,42 godine, od toga 112 djevojčica i 146 dječaka. Karakteristike ponašanja djece primjenom SPK procjenjivalo je 60 odgojiteljica djece iz 30 odgojnih skupina svih dječjih vrtića. Postoji pozitivna, iako niska do srednje visoka povezanost između procijenjene razine dječjih kompetencija. Sve čestice svih supskala SPK zadovoljavajuće saturiraju pripadne glavne komponente. Međutim, SPK pokazuje nešto lošiju osjetljivost. Preliminarna provjera SPK pokazala je da njena primjena na uzorku predškolaca u Hrvatskoj daje valjane i pouzdane rezultate te kao takva može pomoći procjeni spremnosti pojedinog djeteta za školu. Skala je osjetljivija u području nižih razina kompetencija, što omogućuje identifikaciju djece sa slabije razvijenim kompetencijama, ali ne i u procjeni najkompetentnije djece.

Ključne riječi
odgovornost; predškolska djeca; socijalne i obrazovne kompetencije

Hrčak ID: 132047

URI
https://hrcak.srce.hr/132047

Posjeta: 820 *