Izvorni znanstveni članak
Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva
Marko Palekčić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb
str. 7-24
preuzimanja: 2.285
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2014). Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 7-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 7-24. https://hrcak.srce.hr/index.php/139583. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 7-24. https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
Harvard
Palekčić, M. (2014). 'Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 7-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 12.12.2024.];11(1):7-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
IEEE
M. Palekčić, "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 7-24, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 106 Kb
str. 25-25
preuzimanja: 283
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2014). Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 7-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 7-24. https://hrcak.srce.hr/index.php/139583. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 7-24. https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
Harvard
Palekčić, M. (2014). 'Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 7-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 12.12.2024.];11(1):7-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
IEEE
M. Palekčić, "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 7-24, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 89 Kb
str. 26-26
preuzimanja: 309
citiraj
APA 6th Edition
Palekčić, M. (2014). Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 7-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
MLA 8th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 7-24. https://hrcak.srce.hr/index.php/139583. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Palekčić, Marko. "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 7-24. https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
Harvard
Palekčić, M. (2014). 'Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 7-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Palekčić M. Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 12.12.2024.];11(1):7-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583
IEEE
M. Palekčić, "Kompetencije i nastava: obrazovno-politička i pedagogijska teorijska perspektiva", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 7-24, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139583. [Citirano: 12.12.2024.]
Sažetak
U radu se razmatra odnos kompetencija i nastave iz dvije perspektive: perspektive obrazovne politike i pedagogijske teorijske perspektive. Ove perspektive se razlikuju prema tome kako odgovaraju na pitanje pripreme odrastajućih za budućnost: bilo putem prilagođavanja u formi kompetencija bilo polazeći od svrhe i smisla odgoja - putem „odgojne nastave”. S jedne strane riječ je o pragmatičkom problemu upravljanja obrazovnim sustavom, a s druge strane o tematiziranju ovog problema kao izvornog teorijskog pedagogijskog pitanja. Rad je strukturiran tako da se prvo razmatraju kompetencije u okviru obrazovno-političke perspektive, a zatim govori o kompetencijama u pedagoškom diskursu sa ciljem da se odgovori na pitanje: jesu li kompetencije pedagogijski domaći pojam. Drugo, predstavlja se i kritički analizira „nastava usmjerena prema kompetencijama”, a zatim „odgojna nastava” kao pedagogijski pandan zahtjevu obrazovne politike za razvijanje kompetencija u školi i nastavi, te na kraju slijedi kratka usporedba dva načina reagiranja na društvene promjene: „odgojna nastava” iz pedagogijske teorijske perspektive i/ili kompetencije iz ne-pedagogijske (obrazovno-političke) perspektive.
Ključne riječi
odgojna nastava; kompetencije; nastava usmjerena prema kompetencijama
Hrčak ID:
139583
URI
https://hrcak.srce.hr/139583
Datum izdavanja:
21.5.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.587
*