Acta Iadertina, Vol. 22 No. 1, 2025.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15291/ai.4847
Interpersonalni odnosi u srednjim školama: rizična ponašanja učenika u svjetlu pozitivnih odnosa s nastavnicima
Ena STEVOVIĆ HAVAIĆ
orcid.org/0009-0000-2442-3567
; TEhnička škola Rijeka, Rijeka, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Ovaj kvalitativno narativno istraživanje bavi se rizičnim ponašanjima
adolescenata i utjecajem pozitivnih odnosa s njihovim nastavnicima
na smanjenje i/ili prestanak rizičnih ponašanja. Tehnika je
prikupljanja podataka fokusna skupina, čiji su sudionici učenici na
samome izlaznom pragu adolescencije i školovanja; osam devetnaestogodišnjaka
iz četiri srednje škole (gimnazija, umjetnička te trogodišnja
i četverogodišnja strukovna škola) u Primorsko-goranskoj županiji.
Cilj istraživanja bio je spoznati razloge koji dovode do blažih
ili srednje teških rizičnih ponašanja učenika već u osnovnoj školi te
kako im u nošenju s njima mogu pomoći njihovi srednjoškolski nastavnici.
Analiza rezultata odrađena je kroz aspekt analize sadržaja
s fokusom na konkretna rizična ponašanja učenika te odnos koji su
uspostavili s određenim nastavnikom korištenjem narativnih opisa,
te kroz aspekt osjećaja i razmišljanja koje sudionici pridaju svojemu
rizičnom ponašanju i uspostavljenome odnosu s nastavnikom, prilikom
čega su korišteni verbatimi. Rezultati pokazuju da nastavnička
pomoć i podrška, otvorenost u komunikaciji te izlaženje iz okvira
nastave i razreda, čak i u vlastito slobodno vrijeme, pozitivno djeluju
na uspostavljanje kvalitetnoga odnosa s učenicima te posljedično na
smanjenje i/ili prestanak učeničkih rizičnih ponašanja.
Ključne riječi
adolescenti, rizična ponašanja učenika, srednjoškolski nastavnici, kvalitativna metodologija
Hrčak ID:
334829
URI
Datum izdavanja:
1.9.2025.
Posjeta: 383 *