Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15291/ai.4847

Interpersonalni odnosi u srednjim školama: rizična ponašanja učenika u svjetlu pozitivnih odnosa s nastavnicima

Ena STEVOVIĆ HAVAIĆ orcid id orcid.org/0009-0000-2442-3567 ; TEhnička škola Rijeka, Rijeka, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 260 Kb

str. 7-34

preuzimanja: 123

citiraj


Sažetak

Ovaj kvalitativno narativno istraživanje bavi se rizičnim ponašanjima
adolescenata i utjecajem pozitivnih odnosa s njihovim nastavnicima
na smanjenje i/ili prestanak rizičnih ponašanja. Tehnika je
prikupljanja podataka fokusna skupina, čiji su sudionici učenici na
samome izlaznom pragu adolescencije i školovanja; osam devetnaestogodišnjaka
iz četiri srednje škole (gimnazija, umjetnička te trogodišnja
i četverogodišnja strukovna škola) u Primorsko-goranskoj županiji.
Cilj istraživanja bio je spoznati razloge koji dovode do blažih
ili srednje teških rizičnih ponašanja učenika već u osnovnoj školi te
kako im u nošenju s njima mogu pomoći njihovi srednjoškolski nastavnici.
Analiza rezultata odrađena je kroz aspekt analize sadržaja
s fokusom na konkretna rizična ponašanja učenika te odnos koji su
uspostavili s određenim nastavnikom korištenjem narativnih opisa,
te kroz aspekt osjećaja i razmišljanja koje sudionici pridaju svojemu
rizičnom ponašanju i uspostavljenome odnosu s nastavnikom, prilikom
čega su korišteni verbatimi. Rezultati pokazuju da nastavnička
pomoć i podrška, otvorenost u komunikaciji te izlaženje iz okvira
nastave i razreda, čak i u vlastito slobodno vrijeme, pozitivno djeluju
na uspostavljanje kvalitetnoga odnosa s učenicima te posljedično na
smanjenje i/ili prestanak učeničkih rizičnih ponašanja.

Ključne riječi

adolescenti, rizična ponašanja učenika, srednjoškolski nastavnici, kvalitativna metodologija

Hrčak ID:

334829

URI

https://hrcak.srce.hr/334829

Datum izdavanja:

1.9.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 383 *