Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 2 (18), 2009.
Izvorni znanstveni članak
RAZUMIJEVANJE GERMANIZAMA U GOVORU DJECE RANE DOBI NA ŠIREM ZAGREBAČKOM PODRUČJU
Vladimira Velički
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Damir Velički
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Jelena Vignjević
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Govor djece tijekom ranog jezičnog razvoja uključuje sve temeljne
odlike govora u jezičnom prostoru u kojem se ostvaruje. Ovaj rad promatra i opisuje jedan segment dječjega govora na zagrebačkom govornom području. Autori se usredotočuju na prisutnost germanizama u govoru djece od četvrte do šeste godine na širem zagrebačkom području gdje je brojnost germanizama posljedica višestruke veze među jezicima (njemačkom i hrvatskom).
Germanizmi su prisutni i u jeziku koji djeca usvajaju te ulaze u dječji govor čiji je razvoj uvjetovan prije svega komunikacijskim zahtjevima. Odsutnošću lingvističke kompetencije ovih govornika germanizmi postaju ravnopravan dio aktivnog leksika tek nekih govornika, a kod većine izostaju. Provedeno istraživanje govora djece rane dobi ukazuje i na velike promjene zagrebačkoga govora.
Ključne riječi
germanizam; zagrebački govorni idiom; rani jezični razvoj; materinski govor; okolinski govor
Hrčak ID:
48445
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 3.728 *