Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 2 (18), 2009.
Pregledni rad
RAD NA OBRAZOVNOJ POLITICI UMJESTO DEPOLITIZACIJE OBRAZOVANJA
Tihomir Žiljak
; Pučko otvoreno učilište Zagreb
Sažetak
Autor u tekstu objašnjava razliku između obrazovne politike,
politike obrazovanja i javnog upravljanja obrazovanjem. Obrazovna se politika bavi time tko će biti obrazovan, na što će se obrazovanje odnositi (što će sadržavati), tko će kontrolirati obrazovni sustav. Politika obrazovanja bavi se ideologijama, interesima, procesima donošenja odluka, glasačkim obrascima koji imaju utjecaj na obrazovanje. Javno se upravljanje (governance) bavi upravljačkim kapacitetima, koordiniranjem i odgovornošću za provedbu kolektivnih ciljeva u obrazovanju. Ta tri oblika djelovanja međuovisna su i nije ih moguće strogo podijeliti. Autorova ključna teza jest da obrazovnu politiku sudionici stalno oblikuju i održavaju pa ona nije nešto što se svodi na odluke ministarstva i njihovu
provedbu. U tekstu pokazuje KAKO se stvaraju i provode obrazovne politike, po čemu se mogu razlikovati. Autor posebnu pažnju posvećuje odgovoru na pitanja: TKO sudjeluje u radu na tim politikama i GDJE se one stvaraju? Upozorava da depolitizacija obrazovanja može dovesti do toga da obrazovanje prestane biti tema javnoga političkog djelovanja i raspravlja o alternativama
javnoj raspravi i radu na obrazovnim politikama?
Ključne riječi
obrazovna politika; politika obrazovanja; javno upravljanje; depolitizacija obrazovanja
Hrčak ID:
48455
URI
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Posjeta: 2.110 *