PRISTUPI UČENJU HRVATSKOG KAO DRUGOG JEZIKA U DOMOVINI

Autor(i)

  • Zdenka Gudelj-Velaga

Sažetak

Članak razlikuje učenje od usvajanja jezika, te učenje drugoga od učenja prvog (materinskog), te stranog jezika. Metodička teorija učenja hrvatskog kao drugog jezika nije razvijena. Članak predlaže tri temeljna pristupa u uspostavlja¬nju toga metodičkoga sustava, i to:
1. kulturološki pristup, 2. komunikacijski pristup, 3. kognitivni pristup. Svaki je pristup ekspliciran prema stranim i domaćim izvorima. Autor zastupa metodološki pristup selekcije-kombinacije-integracije kojim bi se na glotodidaktičkoj razini uspostavila integralna teorija. Primijenjena na sadržaje kroatistike te hrvatsko-talijanske kontrastivistike i konfrontativistike ta bi se teorija iskazala kao metodika hrvatskoga kao drugoga jezika.

##submission.downloads##

Objavljeno

2023-01-05

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni članak