DISKURSNE STRATEGIJE KOJIMA VODITELJI OSTVARUJU NEPRISTRANOST U INTERVJUIMA NA HRVATSKOME JEZIK
Ključne riječi:
medijski govorni diskurs, konverzacijska analiza, diskursne strategije, sustav izmjene priloga, odrćavanje nepristranostiSažetak
Rad se bavi analizom aktualnih intervjua (news interviews) kao posebne vrste medijskog govornog diskursa. Metode analize preuzete su iz konverzacijske analize i primijenjene na korpus hrvatskih televizijskih i radijskih aktualnih intervjua. Cilj je bio opisati temeljne značajke ovakve vrste medijskog diskursa te posebice ulogu voditelja i strategije kojima održava nepristran stav prilikom ispitivanja gostiju. Najznačajniji postupak kojim voditelji ostvaruju nepristran stav odnosi se na samu činjenicu da se maksimalno ograničavaju isključivo na postavljanje pitanja. Međutim u situacijama kada su prisiljeni također iznositi i (manje ili više) sporne tvrdnje, koje u pitanje dovode njihov neutralan stav, koriste nekoliko vrsta diskursnih strategija kojima se distanciraju i održavaju ozračje nepristranosti prilikom ispitivanja gostiju, kao jedan od temeljnih ciljeva objektivnog novinarstva u zapadnim medijima.